A különböző exim státuszkódok magyarázata Nyomtatás

  • 0

Az Exim egy gyakorta használt MTA (mail transfer agent), amelyet Unix rendszereken használnak, és amely integrálva van az általunk kínált cPanel szolgáltatásba. Ez egy sokoldalú levelezőprogram, amely a bejövő és kimenő e-mailek kezeléséhez rengeteg kényelmi lehetőséget biztosít. Az állapotkódjainak megértése és ismerete segíthet megoldani a szolgáltatással kapcsolatos alapvető e-mail problémákat. Ebben a cikkben megkíséreljük bemutatni a leggyakoribb válaszkódokat, és remélhetőleg megtanítunk egy-két dolgot róluk! Az állapotkódok négy kategóriába sorolhatók.

Állapotkód 2.X.X.X - Sikeres üzenetek

Ezek a kódok általában mosolyt csalnak az arcodra, és biztosítanak arról, hogy minden rendben van.

  • 211 - Ez az állapot a kiszolgáló állapotáról szóló üzenetet jelenít meg, amikor egy felhasználó súgóinformációt kér.
  • 220 - A szolgáltatás működik! Általában az első üzenet, amelyet egy működő szerverről kapunk, és a legjobban várt üzenet.
  • 250 - A HTTP 200 válaszkódnak megfelelő válaszkód - OK! Ez az állapot minden alkalommal megjelenik, amikor egy levél sikeresen érkezik vagy elküldésre kerül.
  • 252 - Nem lehet ellenőrizni a feladó válaszkódját. A szerver tudomásul veszi, hogy a felhasználó érvényes, de nem tudja ellenőrizni. A kézbesítés megtörténik, vagy az üzenet továbbításra kerül egy másik szerverre, amely képes a feladó ellenőrzésére.

Állapotkód 3.X.X.X - Tájékoztató jelleggel

  • 354 - Ebben a kategóriában csak egy állapotkód van, és az váltja ki, hogy a szerver mikor kapta meg a "From" és "To" címeket. Ezután lekérdezi az üzenet testét.

Állapotkód 4.X.X - Tartós/időleges hiba

Ezek olyan állapotkódok, amelyek időről időre megjelenhetnek, és meghatározatlan ideig tarthatnak, akár a feladó, akár a fogadó oldalán fellépő ideiglenes szerverhibák miatt.

  • 421 - Ez az állapotkód azt jelentheti, hogy a szerver vagy a fogadó szerver oldalán probléma lépett fel. Általában kapcsolódási problémákhoz kapcsolódik.
  • 422 - Ez az állapotkód azt jelenti, hogy a címzett e-mail postafiókja megtelt.
  • 431 - Ez az állapotkód azt jelzi, hogy a címzett e-mail-kiszolgálóján tárolási vagy memóriaproblémák vannak. Ezt okozhatja, ha sok e-mailt küld egyidejűleg, vagy ha nagy mellékleteket tartalmazó e-maileket küld. Javaslatunk ebben az esetben az, hogy csökkentse az egyidejűleg küldött levelek számát.
  • 450 - Ez az állapotkód azt jelzi, hogy a távoli postafiók nem volt elérhető a kézbesítési kísérlet során. Különböző okok miatt jelentkezhet, például a távoli szerver offline, sérült postafiók, a feladó IP-je blokkolt vagy RBL(Realtime Blackhole List) listára került.
  • 452 - Ez a válaszkód azt jelenti, hogy a kért művelet nem hajtható végre. Ezt akkor figyelheti meg, ha a kiszolgálónak erőforrásproblémái vannak, például memória- vagy tárolási gondjai. Egy másik gyakori ok, hogy a szerver túl sok üzenetet próbál kiküldeni.

Állapotkódok 5.X.X - Hibák

A leggyakrabban visszautasított Exim állapotkódok. Vagy a feladó vagy a vevő oldalán fennálló problémára utalnak.

  • 503 - Ez az állapot azt jelzi, hogy nem sikerült hitelesítenie magát az SMPT-kiszolgáló előtt. Általában arra utal, hogy a megadott felhasználónév vagy jelszó helytelen.
  • 510 és 511 - Rossz e-mail cím. Olyan címet írt be a "TO", "CC" vagy "BBC" mezőkbe, amely nem létezik a távoli levelező szerveren.
  • 523 - Minden levelezőszerver rendelkezik konfigurációkkal az általa elfogadható maximális méretű egyedi üzenetek tekintetében. Ez az állapotkód jelenik meg, ha az elküldeni kívánt e-mail meghaladja ezt az értéket.
  • 530 - Ez három dolgot jelenthet
    1. Hitelesítenie kell magát az SMTP-kiszolgáló vagy a címzett bejövő levelek szervere előtt.
    2. A célszerver feketelistára tette az Ön szerverét.
    3. A címzettnek nem létező postafiókja van.
  • 541 - A címzett szervere elutasította az üzenetet. Ezt a címzettnél egy spamellenes program válthatja ki.
  • 550 - Valószínűleg ez lesz a leggyakoribb hibakód, amit látni fog. Jellemzően a címzett oldalán jelentkező problémára utal, és arról értesíti Önt, hogy nincs ilyen e-mail cím. Ez megjelenhet a távoli szerver leállása miatt, vagy azáltal, hogy az SMTP-kiszolgáló IP-címe jelen van a tűzfalban.
  • 552 - Megszakított levelezési művelet. Rendszeresen a címzett szerver tárolókapacitásának túllépése vagy az üzenet mérete a bejövő mérethatárt meghaladja.
  • 554 -Ez talán a legrosszabb állapotkód, amivel találkozhat. Tudatja Önnel, hogy a címzett levelezőszerver úgy véli, hogy az Ön üzenete spam jellegű lehet, vagy az Ön szerverének IP-címe egy vagy több RBL-ben feketelistán szerepel.

Segített önnek ez a válasz?

« Vissza