Amennyiben saját honlapot vagy internetes áruházat szeretnénk indítani, akkor annak a két legfontosabb tartópillére a megfelelő webtárhely, illetve a hozzá kapcsolódó domain név lesz.
A domain nem más, mint az a cím, amelyet a felhasználók a böngésző címsorába gépelve megjeleníthetik a webtárhelyen tárolt tartalmainkat, esetünkben a honlapot.
A megfelelő domain név kiválasztása nagyon nehéz feladat, hiszen nemcsak alapvető kritériumai vannak – üzleti és SEO szempontból egyaránt –, hanem az is komoly gondot okozhat, hogy a kiválasztott tétel egyáltalán szabad-e még?
Rengetegen vásárolnak fel ugyanis domain neveket, amelyek sok esetben parlagon hevernek, nem mellesleg pedig nagy bosszúságot okoznak azok számára, akik éppen arra szerették volna felépíteni vállalkozásukat.
Hogy miként ellenőrizhető egy domain elérhetősége és mi a teendő akkor, ha már foglalt a kiszemelt név? Ebben a cikkben ezekre a kérdésekre válaszoltunk!
Hogyan tudjuk ellenőrizni a domain név elérhetőségét?
A domain név elérhetősége pofonegyszerű feladat. Ügyfélportálunkon, az Új domain név regisztrációja menüpont alatt elérhető keresőnkben könnyedén lehet mindenféle végződésre keresni.
Rögtön a főoldalon láthatjuk a foglaltság ellenőrzéséhez kapcsolódó keresősávot, ahol nincs más dolgunk, csak kiválasztani a megfelelő végződést, majd begépelni az általunk kiválasztott domain nevet.
A keresési eredmény a másodperc törtrésze alatt megjelenik, és amennyiben a kiválasztottunk még nincs regisztrálva, rögtön lecsaphatunk rá egy regisztrátoron keresztül.
Mi a teendő, ha a kiválasztott domain név már foglalt?
Amennyiben a domain név foglalt, több lehetőség is a rendelkezésünkre áll ahhoz, hogy megszerezzük. Fontos azonban már itt az elején leszögezni, hogy közismert személyekhez, szervezetekhez, mi több védjeggyel ellátott márkákhoz kapcsolódó domaineket vagy egyáltalán nem, vagy csak jogi úton tudunk megszerezni.
A foglalt domain átvételének jogi útra terelése valóban csak nyomós indokkal lehetséges, és különösen azok számára ajánlott, akik például hivatalos képviselőként járnak el az ügyben. Egy ismert márkát ugyanis hiába perlünk be illetéktelen magánszemélyként, esetükben a győzelem esélye egyenlő a nullával.
Más a helyzet azokkal a domain nevekkel, amelyek parlagon hevernek, nem tartozik hozzájuk weboldal. Ezeket gyakran azzal a célzattal vásárolta meg valaki, hogy egyszer majd tartalmat épít fel rájuk, azonban nem kizárt, hogy időközben változott a terve.
Ilyenkor lehetőség van megkeresni a domain név tulajdonosát – a kapcsolatfelvételben a regisztrátorok segíthetnek –, majd megegyezni az átvételben.
Jellemzően ilyenkor többet kell fizetnünk a domain névért, mint normál regisztráció esetén, ha viszont egy minden tekintetben erős címről van szó, amire egy komplett vállalkozást építenénk fel, akkor a befektetésünk alighanem gyorsan megtérül majd.